MAKÜ Coğrafya Bölümü öğrencileri Burdur Gölü’nde saha deneyimi kazandı
Yayın Tarihi | 23 May 2025, Friday
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Coğrafya Bölümü öğrencileri, Bahar Yarıyılı’na ait Uygulamalı Jeomorfoloji, Arazi Çalışması, Tarihi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği derslerinin saha uygulamasını başarıyla tamamladı. 13 kilometrelik parkurda gerçekleştirilen teknik arazi çalışması, MAKÜ İstiklal Yerleşkesi’nden başlayarak Burdur Gölü’nün güney kıyısında son buldu.
Dr. Öğr. Üyesi Onur Yayla ve Dr. Öğr. Üyesi Uğur Tozkoparan öncülüğünde yürütülen çalışma, öğrencileri hem fiziki hem beşeri coğrafyanın temel bileşenleriyle buluşturdu. Saha gezisi boyunca Burdur Gölü’nün son yıllarda yaşadığı su çekilmesi, bu çekilmenin limnik fasiyeslerde yarattığı değişimler ve erozyon süreçleri yerinde incelendi.
Açığa çıkan göl alanlarının jeomorfolojik karakteristiklerini analiz eden öğrenciler, erozyon izlerini ve topoğrafik süreçleri değerlendirme imkânı buldu. Aynı zamanda tarihi ve jeopolitik açılardan da bölgeye odaklanan çalışma kapsamında, Neolitik Dönem’den bu yana yerleşim izleri taşıyan Hacılar Höyük çevresi ve Burdur Gölü kıyısındaki insan yerleşimlerinin gelişimi mercek altına alındı. Su kaynakları ile yerleşme ilişkisi, göl çekilmesinin beşerî yaşam üzerindeki etkileri ve bölgenin tarihsel jeopolitik dönüşümü tartışıldı.
Enerji coğrafyası ekseninde küresel iklim değişikliğinin etkileri ve Paris İklim Anlaşması çerçevesinde artan yenilenebilir enerji yatırımları da sahada gözlemlendi. Bu kapsamda rüzgâr ve güneş enerjisi tesisleri üzerine değerlendirmeler yapılarak öğrencilerin konuya ilişkin farkındalıkları pekiştirildi.
Arazi çalışması boyunca öğrencilere; jeomorfolojik birimleri tanıma, harita okuma, doğal süreçleri analiz etme, fiziki ve tarihî coğrafya etkileşimini yorumlama gibi akademik ve uygulamalı beceriler kazandırıldı. Bu çok disiplinli saha deneyimiyle birlikte dönem boyunca sürdürülen uygulamalı dersler başarıyla tamamlandı.
Katılımcı öğrenciler, gösterdikleri ilgi ve bilimsel merakları dolayısıyla öğretim üyeleri tarafından tebrik edildi.