MAKÜ’lü Bilim İnsanlarından Çocuk Gelişimine Yönelik Yenilikçi STEAM Eğitimi Araştırması
Yayın Tarihi | 30 November 2023, Thursday
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ekber Tomul ve Doktora Öğrencisi Özlem Okatan, MAKÜ Bilimsel Araştırmaları Projeleri (BAP) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırmalar Kurumu’ndan (TÜBİTAK) aldıkları destekle okul öncesi çocuklar için “Artırılmış Gerçeklik ile Zenginleştirilmiş STEAM Eğitim Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi: Karma Yöntem” başlıklı projeyi hayata geçirdiler.
Anaokulu 5 yaş grubu
öğrencilerini kapsayan projede okul öncesi dönemde teknolojik gereçleri
kullanan çocukların erken yaşta bilimsel beceri ve süreç becerilerine ilişkin
kazanımlar gözlemlendi.
Gölhisar ilçesindeki
anaokullarında gerçekleştirilen proje, 5 yaş sınıflarındaki öğrencilerin
bilimsel süreç becerilerini STEAM eğitimi üzerinden değerlendirmeyi amaçlıyor.
Kontrol grubu, normal STEAM eğitimi grubu ve artırılmış gerçeklikle
desteklenmiş STEAM eğitimi grubu olmak üzere üç farklı grupta uygulanan proje,
bu gruplar arasında yapılan karşılaştırmalar ile artırılmış gerçeklikle
desteklenmiş STEAM eğitimi verilen grubun bilimsel süreç becerilerinin daha
etkili olup olmadığını analiz edecek.
Projenin sorumlusu Prof. Dr.
Ekber Tomul, projenin Türkiye'de bir ilk olduğunu belirterek, değişen dünyada
vatandaşları çağa uygun niteliklerle donatmanın önemine vurgu yaptı. 21. yüzyıl
becerilerini geliştirmenin güncel eğitim yaklaşımlarından birinin de STEAM
eğitimi olduğunu ifade eden Tomul, projenin kökeninin "Artırılmış
Gerçeklik ile Zenginleştirilmiş STEAM Eğitim Etkinliklerinin Okul Öncesi
Dönemde Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi: Karma Yöntem" adlı doktora
tezinden geldiğini belirtti.
Tomul, projenin odak noktasının
erken yaşta çocuklara bilimsel süreç becerileri kazandırmak olduğunu
söyleyerek, teknolojinin bu süreçteki etkisini değerlendirmeyi amaçladıklarını
belirtti. Proje kapsamında Gölhisar'daki okul öncesi dönem çocukları üzerinde
yapılan uygulamaların sonuçları henüz analiz aşamasında olup, beklentilerinin
artırılmış gerçeklikle desteklenmiş STEAM eğitimi verilen grubun bilimsel süreç
becerilerinin daha yüksek olacağı yönünde olduğunu ifade etti.
Analiz çalışmaları devam eden projede, deprem bölgesinde yaşayan MAKÜ öğrencileri arasından seçilen bir lisans, bir yüksek lisans, bir doktora ve bir doktorasını tamamlamış bursiyer öğrenciler de görev almaktadır.
Diğer Haberler










